Mõtted tänapäeva heaolu -ja infoühiskonnast

Elame tänapäeval paremini kui kunagi varem. Meie maid ja rahvaid ei laasta enam nakkushaigused, mis tapavad miljoneid. Levinumate haiguste vastu on leitud rohtu ja kui puhkeb mingi epideemia, saadakse see üsna hõlpsasti kontrolli alla.

Ka elatustase on tõusnud pea kõigis riikides üle maailma, kui ehk kõrvale jätta Aafrika riigid, kus aastakümneid laastab riike sõda ja seetõttu on ka humanitaarkriisid möödapääsmatud.

Millised on tänapäeva inimese väljakutsed?

Küsimusi tekitab see, miks on arenenud riikide inimesed sageli depressioonis, kalduvad üksildusele ja enesekesksusele. Ära tahetakse kaotada traditsioonilised soorollid ning ideaaliks on aina enam rikkusi kokkukühveldav ettevõtja või karjerist. Sellest lähtuvalt polegi ehk imestada, et paljudes Lääne-Euroopa riikides on iive negatiivne ja noored ei tahagi ehk enam luua pere.

Selle asemel, et täita oma rolli mehe või naisena ja olla täisväärtuslik pere- ja ühiskonna osa, tundub märksa ahvatlevam anduda maistele naudingutele nagu nendeks on reisimine, maitsev söök, juhusuhted ja igasugu pudipadi ostmine.

(Sotsiaal)meedia ohud ja võimalused

Kui lugeda meediat, siis midagi head või positiivset seal ei ole. Ilm on halb, poliitikud on tõprad ja tuleviku väljavaade on tume. Ometigi on Eesti viimaste aastakümnetega teinud läbi tohutu arengu postkommunistlikust riigihakatisest oluliseks liikmeks Euroopa Liidus, kus on turvaline elada.

Me kõik peame kõvasti töötama mitte selle nimel, et “majandus kasvaks” vaid selle nimel, et hoida oma vaade selge ja meel positiivne. Meediaettevõtted ja ärid toituvad tavainimese meeleheitest, sest õnnelik inimene ei vaja nii palju pudipadi ja teenuseid väljastpoolt. Kõige õnnelikumad inimesed ammutavad oma elurõõmu enda seest mitte ei otsi kindlust või heakskiitu väljastpoolt.

Muidugi ei ole need dilemmad kuidagi uued, kuid maailm muutub nii kiiresti, et tavalise inimese jaoks on oluline aru saada, kust suunast suured korporatsioonid meid järgmisena nügima hakkavad.

Kui sajandeid tagasi hoidsid maailma riike oma käpa all Rotchildide dünastia oma pangandusimpeeriumiga, siis nüüd on juhtohjad Ameerika ettevõtete käes, milleks on Google, Amazon ja Facebook. Nende äriplaan põhineb puhtalt inimeste kohta andmete kogumisel ja nende põhjal mudelite loomisel, mida siis kasutatakse reklaamide kuvamiseks platvormi kasutajatele.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga